4,4/5 baserat på 8 recensioner (Omdömen)
  • Speltid: 2 hour 15 minutes (incl. interval)
Familjer (88%) Par (88%) Teaterbesökare (88%) i
Bilder
Alegria - Cirque du Soleil Alegria - Cirque du Soleil Alegria - Cirque du Soleil Alegria - Cirque du Soleil
Alegria - Cirque du Soleil Beskrivning

Cirque du Soleil Alegria – Häftig cirkusmagi

Om du aldrig har velat fly för att vara med på cirkusen kommer den här showen att ändra dig. Alegria , 1990-talets Cirque du Soleil-klassiker, har återskapats för en ny generation. Beläget i hjärtat av ett kungarike som har förlorat sin kung, avslöjar Alegria maktkampen mellan den gamla ordningen och en ny, yngre rörelse fokuserad på nytt hopp och förnyelse.

Det oförglömliga soundtracket, som var Grammy-nominerat, fick en stor hit på Billboard Music Charts och stannade där i 65 veckor. Förvänta dig spännande akrobatik, häpnadsväckande kostymer, hisnande scenografier och lekfull humor när Alegria utvecklas, vilket ger en unikt upplyftande uppslukande upplevelse full av magi och kärlek. Detta är ett typiskt Cirque du Soleil-spektakel.

Vad är historien bakom Cirque du Soleil Alegria?

Alegria är en turnerande produktion skapad första gången 1994 av regissören Franco Dragone och cirkusens skapelsechef Gilles Ste-Croix . Uppkallad efter det spanska ordet för "glädje", är det fullkomligt glädjefullt. Showen hade premiär i Montreal 1994 och har stått på scenen minst 5000 gånger sedan dess. Den har setts av över 14 miljoner åskådare i mer än 250 städer runt om i världen och är på väg till West End för en efterlängtad säsong.

Om Cirque du Soleil Alegria

Våra billiga teaterbiljetter av god kvalitet till Cirque du Soleil Alegria avslöjar kostymer designade för att visa upp den nya ordningen och den nya. Gammaldags kostymer är inspirerade av New Yorks gyllene era, medan den nya ordningens mjukare, lättare kostymer signalerar ungdom och fräschör.

Soundtracket komponerades av Rene Dupere , kompositören av flera tidigare produktioner inklusive Nouvelle Experience och Mystere . Studioalbumet kom ut i september 1994, vilket resulterade i Grammynomineringar, och Felix Award-nomineringar följde 1995. Albumet stannade på Billboard World Music Chart i 65 veckor.

Cirque du Soleil - Circus of the Sun på engelska - är ett kanadensiskt underhållningsföretag, nu världens största samtidscirkusproducent. Baserat i centrala Saint-Michel, grundades det redan 1984 av de före detta gatuartisterna Guy Laliberté och Gilles Ste-Croix . Den första officiella produktionen Le Grand Tour du Cirque du Soleil, 1984, visade sig vara en stor framgång, vilket ledde till att företaget förvandlades till en riktig cirkus. Det berömda teatrala, karaktärsdrivna tillvägagångssättet de har vunnit hjärtan och sinnen, och än i dag är det världens mest älskade och mest kända samtidscirkus.

Köp biljetter till Cirque du Soleil Alegria

Köp biljetter till Cirque du Soleil Alegria från oss och njut av enkel och effektiv service. Vi mailar dina e-biljetter till dig – bara presentera dem i dörren på dagen.

Adress till Royal Albert Hall